Facebook

 

V dnešnej dobe slúži Facebook najmä na komunikáciu, nadväzovanie priateľstiev a zdieľanie fotografií a videí. V polovici roku 2006 mal už 7 miliónov členov. Lákavý bol pre rôzne veľké spoločnosti ako Microsoft, Yahoo! alebo Viacom. Yahoo! dokonca za Facebook ponúklo 1 miliardu dolárov. V súčasnosti má Facebook vyše 900 miliónov členov a je dostupný skoro na celom svete. Jeho hlavný konkurent MySpace, donedávna neohroziteľná jednotka na trhu s počtom užívateľov nad 100 miliónov, stratil svoju pozíciu v roku 2008.

Facebook momentálne zamestnáva viac ako 1000 zamestnancov a jeho aktuálna trhová cena sa pohybuje tesne nad úrovňou 50 miliárd dolárov.

3 výhody, ktoré na Slovensku získate len s Facebookom

Sociálna sieť Facebook sa v januári 2010 stala najviac navštevovanou stránkou na internete. To jednoznačne dokazuje, že Facebook predstavuje reklamný kanál, ktorého potenciál by podobne ako v prípade Google Adwords reklamy, nemal nikto prehliadať. S biznis využitím Facebooku na Slovensku sú však spojené aj marketingové výhody, ktoré nemožno dosiahnuť pomocou iných reklamných kanálov.

1.

Aktuálne je na Facebooku zaregistrovaných viac ako 1,55 milióna slovenských používateľov, z nich je vyše 1,25 milióna je starších ako 18 rokov. To znamená, že Facebook reklama vie tak v súčasnosti osloviť viac ako polovicu aktívnych Slovákov na internete.

2.

 

Viac ako 50% registrovaných aktívnych používateľov sa prihlási na Facebook aspoň raz denne. Aktivita užívateľov Facebooku pritom stále rastie a s ňou pribúdajú aj možnosti a výhody, ktoré Facebook reklama prináša.

3.

 

Momentálne sú najrýchlejšie rastúcou vekovou skupinou na Facebooku používatelia nad 35 rokov. To vyvracia tvrdenia, že Facebook reklama môže osloviť len tínedžerov. Facebook ako reklamný kanál je vhodný pre všetky typy produktov a služieb. Facebooku sa nedá poprieť ani vysoká kúpy schopnosť jeho návštevníkov. Veď viac ako pol milióna užívateľov má nad tridsať rokov.

www.youtube.com/watch?v=KGr_KFiCX4s